İşgalci Yunanın mezalimi

Kurtuluş savaşında, Yunan işgalinde neler olduğu bizzat bir Yunan tarafından, araştırmacı gazeteci Tasos Kostopoulos tarafından belgelendi.
2007 yılında kitap haline getirildi.

1919-1922 Savaş ve Etnik Temizlik adım taşıyan bu belgesel kitapta, bizzat işgale katılan Yunan askerleri anlatıyordu...

”Uşak yakınlarındaki köyde Türk kadınları, çocuklar ve yaşlılar camiye kapanmıştı. Bizim askerler arasındaki reziller etraftan ot topladılar, sonra da otları yakıp caminin penceresinden içeri attılar. İnsanlar dumandan dışarı koşuştular. O zaman da bizim reziller kadın ve çocuklara atış talim tahtasıymış gibi ateş etmeye başladılar.”

”Eve girdim. Ölü bir Türk ihtiyarın cesedi üzerinden geçtim. İçeriden sesler geliyordu. 10 kadar askerimiz bir Türk kızının eteklerini kaldırmışlar, zorla dans ettiriyorlardı. Beni görünce ’gel sen de mezeden tat’ dediler. ’Ayıp’ dedim. Türk kızı yanıma koştu, ayaklarıma kapanarak ’kurtar’ dedi. Askerlere yalvardım, kadındır yapmayın dedim. Biri süngüsünü çıkarıp bana yöneldi. Kaçmak zorunda kaldım. Kızın çığlıklarını unutamadım."

”Köprühisar’daki bin kadar ev alevler içindeydi. Her şeyi yakmamız emrini Prens Andreas vermişti.”

”Ayrıldığımız her yeri yakıyoruz. Dehşet verici bir manzara.”

”Bazılarımız Roma’yı yakan imparator Neron gibi mutluydu.
Emir açıktı. Neyi taşıyamıyorsamz yakın... Onca köyde yaşlılar, hastalar, çocuklar ne yaptı, meçhul."

”Köye girdik.
Kızlara ailelerinin gözü önünde tecavüz edildi. Askerlerimiz yağmaladıkları ipek yorganlarda yattılar."


Kaynak

Yılmaz Özdil "MUSTAFA KEMAL"

Yorumlar

  1. Atatürk ne yaptı diyenler bu kitabı okusun gerçeği görsün. Kurtuluş Savaşı yıllarında tüm yurtta yaşanan vahşet ve mezalim, Atatürk ve arkadaşları sayesinde son buldu. Onları rahmetle anmak boynumuzun borcudur.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

DEMLEN RAKI

GİZEMLİ KELİME.!!

OĞUZLAR..BOZOKLAR..ÜÇOKLAR..OĞUZ YABGULUĞU.

Oruc Nedir ve kökeni nereden gelir...Turan Dursun

SINAV SORUSU..

Saint Benoit tarihi

Amerikan Siyasi Partileri

Paradigma nedir?

İslamiyetten önce Arap yarımadası..!!!‏